lørdag 9. oktober 2010

Kerastases Nutri-Thermique serie


I sommer kom Kerastase med en ny serie for tørt og sensitivt hår, Kerastase Nutritive Nutri-Thermique. I serien inngår, Bain Nutri-Thermique, Masque Nutrithermique og Nectar Thermique. Serien er ment å forsegle fukt inne i hårfibren ved hjelp av varme. For meg som er avhengig av glattetang er dette ganske fantastisk, for plutselig er det skadelige jernet en del av behandlingen! Produktene i serien inneholder glukose som gir næring og energi til håret, proteiner som gjenoppbygger og liper som bidrar til å forsegle fuktighet i hårfibren. I tillegg til  å gi fukt og næring skal serien også gi mykt og glansfullt hår. Jeg har vært heldig og fått prøve følgende produkter fra Kerastase norge:

Shampoene er mild og renser godt uten å tørke ut håret. Lukter deilig sitrusaktig!

Masken er favorittproduktet mitt i serien! Virkelige godsaker for håret! Håret kjennes mykt ut lenge og masken tyngder heller ikke på håret. Jeg merker at jeg kan bruke mindre hårprodukter etter vask uten at håret mitt friker totalt ut. Jeg har nå brukt opp hele krukken og har merket gode resultater på mitt hår, det er definivt mindre tørt og det er mye lettere å håndtere. Dette er blitt min nye favoritt fra Kerastase og krukken skal absolutt fornyes, det samme skal shampooen!

Nectar Thermique er en leave in behandling som i tillegg til å gi fukt også skal være varmebeskyttende. Akkurat dette produktet er ikke nytt, selv om resten av serien er det. Jeg har prøvd det som før, allerede så tidlig som i begynnelsen av 2009 (les omtalen her).  Jeg likte den ikke da, og jeg må si at jeg fremdeles ikke gjør det. Jeg gav det dog en ny sjanse. Kanskje den funket bedre brukt med resten av serien?  Jeg varmebehandler håret mitt til den store gullmedaljen. Not good, not good, men hva skal man gjøre? Gode produkter er derfor alfa og omega for meg og spesielt er gode kurer og varmebeskyttende produkter viktig for meg. Jeg får veldig fort splittede tupper hvis jeg bruker produkter som ikke beskytter godt nok. Jeg begynte veldig fort å få splittede tupper da jeg begynte på denne serien, men siden jeg tidligere hadde vært misfornøyd med Nectar Thermique, kuttet jeg denne fort ut for å kunne gi resten av serien en sjanse. Nectar Thermique temmer håret bra, men det gjorde mitt hår også tungt og selv om jeg prøvde å bruke så lite produkt jeg kunne så kunne jeg kjenne på håret mitt at jeg hadde noe i det. Så jeg gikk tilbake til min faste reddende engel når det gjelder varmebeskyttelse (også fra Kerastase), og kunne dermed virkelig nyte de gode resultatene fra resten av serien som jeg anbefaler veldig om du har tørt hår som varmebehandles ofte!

Det skal finnes en balsam til denne serien også, men den har jeg ikke fått prøvd. Ved neste anledning skal jeg definivt det!

Kjøpes på frisørsalonger, finn ditt nærmeste her.

Ingen kommentarer: