søndag 22. juni 2008

Glatt hår?



Jeg er en skikkelig krølltopp, men det er alltid slik at de som har krøller vil ha glatt hår og de som har glatt vil ha krøller. Jeg vil ha glatt hår. Derfor er jeg helt avhengig av glattejernet mitt. Og bruker du glattejern (eller hårføner for den saks skyld) trenger du et skikkelig produkt som beskytter håret. Her er noe av det jeg har prøvd:

Tigi Bead Head Control Freak Serum: Som alle Bed Head produkter lukter den godt og ser bra ut på badehylla. Dessverre beskytter denne håret svært dårlig og gir også svært lite hold. God for en dag, og absolutt ikke i fuktig vær... Pluss for at den kan brukes i tørt hår også.

Bumble and Bumble Straight: Denne virkelig hjelper til å glatte ut håret og gir masse masse hold, så har du virkelig stritt hår er det kanskje denne du bør satse på. Jeg synes det gir litt for mye hold, om du velger å ha strikk i håret i løpet av dagen vil du få "hestehalehår"... Og håret har en tendens til å fort bli fett av denne. Drøy i bruk.

Kerastase Oleo Relax Serum: Denne var lenge en favoritt, til Kerastase kom med nye og bedre produkter...Gjør håret mykt og skinnende, men denne beskytter ikke mot varme.

Kerastase Resistance Ciment Thermique: Dette er en av InStyles best beauty buys 2008 winner. Den er perfekt for tørt og slitt hår og virkelig beskytter håret. Du vil merke en stor forskjell på håret fra du starter å bruke denne; færre splittede tupper, sunnere hår.

Kerastase Reflection Chroma Riche Luminous Softening Essence for Highlighted or Sensitised Colour-treated Hair: Sammen med Kerastases Resistance Ciment Thermique er dette min favoritt. Beskytter godt mot varme. Denne har en oljet konsistense noe som gjør den ekstra god å bruke på tupper og andre tørre partier. Gir glans. Begge Kerastases produkter har god utglattende egenskaper, men gir ikke så mye hold, men derimot et mer naturlig glatt hår, ikke så stritt som andre utglattende produkter.

Ingen kommentarer: