søndag 14. februar 2010

Bare Minerals MATTE SPF 15 Foundation


Bare Minerals MATTE spf 15 Foundation lover å gi en feilfri, naturlig og matt finish hele dagen samt minimisere porer.

Jeg har tidligere brukt originalversjonen av denne og var som de fleste andre begeistret. Til jeg merket at porene mine ble større og huden grå. Jeg fant etterhvert ut at det var foundationen som var synderen og gikk over først til Afterglow og siden til Everyday Minerals. Og nå denne.

Til motsetning til originalversjonen har ikke denne gitt meg større porer, jeg har brukt denne i 2,5 mdr og huden min har ikke reagert på den. Jeg kan nok ikke si jeg har fått mindre porer heller, som lovet, men nå har jeg ikke spesielt store porer fra før heller.
MATTE foundationen er enkel å påføre, og gir en pen resultat med en gang. huden kan kanskje se litt "pudret" ut umiddelbart, men foundationen smelter i huden ganske så rask.
Dekkevnen er perfekt. Den gir akkuratt den naturlige finishing jeg vil ha. Den har kanskje en ørlien dårligere dekkevne en originalen, men forskjellen er knapt nevneverdig. Den dekker små ujevnheter i ansiktet uten at det i det hele tatt synes at du har foundation på. Perfekt hverdagsfoundation spør du meg! (Til fest vil jeg ha full coverage, og går for flytende ikke-mineral foundation.)
Foundationen gir en umiddelbar matthet til blanke partier uten å virke uttørrende og holder seg godt gjennom dagen, selv om man vil trenge touch-ups etter lengre dager for å holde på mattheten.
I denne foundationen har Bare Minerals kuttet ut bismuthen, som ofte brukes for å få sminke til å gi glød til ansiktet, og som også gies skylden for å gi skinnende, glinsende hud, større porer og grå hud om man reagerer på det. De har også kuttet ut mica, som også er en allergen. Stort pluss!
Stort pluss også for smart forpakning, som gjør at man kan "lukke" igjen når den ikke er i bruk. Mye mindre søl med den, samt a det gjør det lettere å dosere mengden pudder du tar ut.
Flere plusser for 15 i solfaktor!
Minus for at den er vanskelig å få tak i her. Derimot for du den på nett på prettyskin4less.com til latterlige 140 kr eller på StrawberryNET Cosmetics for 187 (her betaler du jo ikke porto).

Til info: Jeg brukte Fairly light og den fargen passer meg også i MATTE, men leser at flere synes (de andre?) fargene er noe gulere enn fargene på originalversjonen.

Anbefales! Min favoritt!

Ingen kommentarer: