torsdag 11. februar 2010

Skjønnhetsfavoritter i 2009

Mange gamle favoritter, noe som tyder på at det virkelig var gode produkter. Gode produkter behøver man nemlig ikke å stadig bytte ut. Men også noen nye. Og nei, jeg bruker ikke alle disse produkter hver dag, noen greier jeg med ikke en dag uten, noen er mine "luksusprodukter", noen trenger jeg ikke å bruke hver dag. Uansett, dette er alltid produkter jeg må ha tilgjengelig.

Lepper


Dermalogica Age Smart Renewal Lip Complex.
Juicy Tubes fra Lancôme.

Hender og negler

Neglelakk:
Jeg har fremdeles et kjærlighetsforhold til Chanels Le Vernis neglelakker, men jeg synes Chanel er fryktelig høye på pære siden de hele tiden gir ut Limited editions som ikke er å få tak i Norge! Derfor tar jeg ofte et sidesprang med lakkene fra China Glaze, lekre farger og ekstrem bra holdbarhet!
En ny favoritt er også China Glaze NoChip Coat, som får selv den dårligste neglelakk til å sitte.
Sally Hansen Diamond Strength som base.

Håndkrem:
L'occitane Cherry Blossom Petal-Soft Hand Cream, tett etterfulgt av L'occitanes håndkrem med Sheabutter. Still.

Øyne


Primer:
MACs Paints Peintures.

Maskara:
Lancôme Ôscillation, fremdeles ikke funnet bedre- nå i vannfastutgaven som kom i 2009. Ingen over, ingen ved siden.
Og selvfølgelig Lancôme Ôscillation Powerboost.

Øyenskygge:
MAC, MAC, MAC!

Liner:
Bobbi Brown måtte pent se seg slått av Shu Uemura Paining Liners. Dessverre er ikke disse å få tak i i Norge - og det er et begrenset utvalg. Men kvaliteten kunne ikke vært bedre, og farge så lekre!

Bryn:
ID Bare Minerals Brow Color - gir det mest naturlige resultat!

Øyekrem:
Christian Dior Capture R60/80 lères Rides Yeux.

Ansikt

Rens:
Decleor Foaming Cleanser + Decleor Tonifying Lotion.

Ansiktskrem:
Babor Selection Ultimate Care Cream

Foundation:
Bytter ikke ut min Chanel Teint Innocence til fest, men til hverdags har jeg kun brukt Everyday Minerals.

Primer:
Laura Mercier Hydrating Foundation Primer.

Exfolation:
MD Formulation Face & Body Scrub til ansikt, men denne er svindyr, slik at jeg bruker denne kun til ansikt.
Dermalogica Gentle Cream Exfoliant.

Kinn:
Benefits Benetint og Estee Lauder Bronze Goddess.

Annet:
Dermalogica Age Smart Antioxydant Hydramist.

Hud

Exfolation:
L'oreal Body Expertice Exfotonic Exfoliating Scrub Gel (gjør jobben til en billig penge...)

Fukt:
Apotekets a-creme, enkelt og greit...

Hår

Shampoo:
Aveda er suveren! Bruker nå Aveda Dry Remdy serien som jeg iblant bytter ut med Aveda Damage Remedy. Deter nok mest fuktighet håret mitt higer etter...
Batiste Tropical Dry Shampoo - på farta!

Varmebeskyttelse:
Kerastase Resistance Ciment Thermique.

Styling:
Tigi Catwalk enviroshape.

Glans:
Tigi Bedhead Headrush.
Ny favoritt: Biosilk Silk Theraphy.

Duft

Det har gått kun i Clean Provance nesten!

Sol

Riemann P20 Once a Day Sunfilter.

Verktøy

Vippetang fra Shu Uemura og pinsett greier jeg meg som før ikke uten. Samt en ny hendig favoritt til brust til fest: Løsvippeapplikator fra MakeUpstore!

Om hårbørste går som verktøy vil jeg også ha med Braun Satin Hair IONTEC.

Årets flopp:

Obh Nordica Volumaster, Redken Color Extend Sun Highlight Guard og Carita Ideal Nutrision Rice Balm.

Jeg hadde syntes det ville vært fryktelig moro å høre om deres favorittprodukter i 2009 også! Av nysgjerrighet og for å kanskje få tips til nye bra produkter. Hva sier dere, productjunkies?

Kopier, Skriv inn og post! Evt lag deres egen liste!

Lepper:
Hender og negler:
Neglelakk:
Håndkrem:
Øyne
:
Primer:
Maskara:
Øyenskygge:
Liner:
Bryn:
Øyekrem:
Ansikt:
Rens:
Ansiktskrem:
Foundation:
Primer:
Exfolation:
Kinn:
Annet:
Hud:
Exfolation:
Fukt:
Hår:
Shampoo:
Varmebeskyttelse:
Styling:
Glans:
Duft:
Sol:
Verktøy:
Årets flopp:

2 kommentarer:

Tina sa...

Lepper: EOS og Decleor
Hender og negler: Bruker fint lite
Neglelakk: Blank
Håndkrem: Bruker stort sett ingen
Øyne:Bruker øyekrem fra Dermalogica
Primer: Har ingen enda!
Maskara: Lancome Hypnose
Øyenskygge: Lancome eller MAC
Liner: Lancome
Bryn: Fyller i litt skygge
Øyekrem: Se ovenfor
Ansikt:
Rens: Dermalogica Ultracalming Cleanser
Ansiktskrem: Decleor Nutridivine Nutriboost Ultra Cocooning Cream
Foundation: Tikei eller Everyday M
Primer: Bruker ikke
Exfolation: MD Face and Body Scrub (billig på ebay btw!)
Kinn: NARS Orgasm eller ID Riches
Annet:
Hud: Biotherm, Decleor og Matis
Exfolation: Hampvott
Fukt: Se over
Hår: Mop shampo, diverse friørbalsam
Shampoo: mop
Varmebeskyttelse: Redken
Styling: Tigi Spray
Glans: Mop eller Tigi
Duft: DKNY Be Delicious Grønn og Versace Bright Crystal
Sol: Vanlig solkrem
Verktøy: Rettetang
Årets flopp: Tja, kjøper safe:) Liker ikke ansiktsmasken fra Dermalogica, en helt blank en

All That Glam sa...

Flott! Takk skal du ha!Hva synes du om foundationen fra Tikei? Jeg har nettopp kjøpt primer fra Tikei, og etter første påføring opplever jeg den blir kakete... Må teste den mer!