mandag 8. november 2010

SilkSkin pillow case

Jeg har blitt sånn primadonna at jeg ikke lenger får sove om jeg ikke sover på silketrekk. Vel, riktig så ille er det kanskje ikke, jeg får nok sove, men jeg sover såååå mye bedre på SilkSkin. Hva gjør en review av putetrekk på en skjønnhetsblogg, tenker du? (Vel, hovedsaklig skjønnhetsblogg, anyway) Vel, saken med SilkSkin er at det skal være bra for hud og hår å sove på.

I følge SilkSkins hjemmeside:

"Silk Pillow Cases are excellent for dry skin & preventing lines, wrinkles and silk for hair assists with reducing hair loss, you will see a difference! "

SilkSkins putetrekk er, selvfølgelig, av silke og teksturen på silken skal bidra til å redusere rynker, da det er mykere og glattere. I tillegg skal silke inneholde de samme proteiner og aminosyrer som huden, og dermed skape det beste overflaten å sove på. Silke skal også bidra til å hindre utørking av huden, da det har samme pHverdi som huden.
 Jeg er ikke helt sikker på hvor mye sannhet det er i alt dette, men fakta er at jeg våkner med mindre -faktisk ingen puterynker lenger. Om disse rynkene noen gang ville blitt permanente ryker vet jeg ikke, men med mine silkeputer vil jeg uansett ikke lenger ha det problemet.
Den største fordelen med SilkSkin) ser jeg på håret mitt. Mitt hår har aldri sett ut etter en god natts søvn. Men etter jeg begynte med SilkSkin har det blitt mer håndterlig og jeg våkner ikke lenger med det kråkereiret som pleide å hilse meg god morgen i speilet. Nei, jeg våker ikke med perfekt hår nå heller, men det er helt klart mer håndterlig.
Om nytten av SilkSkin kanskje ikke er så stor skjønnhetsmesisig så er det ihvertfall luksus å sove på. Kvaliteten på SilkSkin er upåklagelig og det er mykt og kjølig å ligge på. Det holder hodet mitt kjølig hele natten (jeg blir vanligvis glovarm) og transporterer tydeligvis fuktighet vekk veldig godt.

Litt skeptisk i forhold til renhold, silke kan tross alt ikke vaskes i høyere temperatur enn 30 grader. Hva med midd? I følge SilkSkin og alle som fører silkesengetøy kan ikke midd overleve i silke grunnet den glatte strukturen. Jeg har prøvd og prøvd og finne noe dokumentasjon for dette, og sannheten er at jeg finner ikke. Jaja, jeg får vel fryse ned putetrekkene innimellom, for jeg tror ikke jeg greier å venne meg av den lukseriøse følelsen av silkeputer….

SilkSkin er dessverre ikke veldig billig, dette er tross alt luksus, prisen er deretter. Jeg betalte 505 kr for to trekk på BeautyBay.com, og jeg ser at SilkSkin også kan kjøpes på HqHair for 325 kr for ett trekk, en del dyrere..

1 kommentar:

Anonym sa...

www.silkgifts.co.uk for beautiful silk pillowcases