mandag 15. november 2010

Max Factor Xperience Volumising Mascara

Xperience Volumising Mascara er en del av Max Factors nye Xperience serie bestående av maskara, foundation og gloss. Konseptet med serien er at sminken skal se og føles naturlig men likevel dekke godt.

Fra Max Factors hjemmeside:

"For up to 3 x* the volume and a lightweight feel try Xperience Volumising Mascara and let your lashes flutter. This advanced mousse effect mascara lifts lashes giving them a light but gorgeous hit of drama. Your lashes look fuller, thicker and more lifted* without the heavy or stiff feel some traditional mascaras can often leave behind."

Denne maskaraen er en av de beste jeg har testet fra billig-merkene. Den gir litt lengde og mye volum uten å klumpe sammen vipper og det ser samtidig naturlig ut. 3x volumet av mine normale vipper er å ta kraftig i, men absolutt godkjent til hverdags, spesielt når det ser ut som det er mine vipper som er så volumøse.
Børsten er middels stor og av gummi med jevnt fordelte tagger. Den skiller vippene perfekt. Formulaen er halvtørr, og gjør at man må jobbe litt ved påføring, men ikke mer enn at det er greit. Det eneste jeg kan klage på når det gjelder påføring er taggene er litt korte på enden, slik at det kan bli noe vanskelig å nå vippene i kroken.
Denne formulaen skal være superlett, og den tyngder ikke vippene i det hele tatt, men den føles ikke lettere enn andre maskaraer, og selv om vippene ikke blir veldig stive så kjenner jeg jo at jeg har maskara på når jeg tar på vippene. Xperience Volumising Mascara er ikke vannfast, men den holder veldig godt gjennom hele dagen uten å drysse. Er likevel lett å vaske av  med vanlig sminkefjerner.

169 kr på Cubus.

Ingen kommentarer: