tirsdag 12. oktober 2010

Valuta og nettshopping

Først idag har jeg egentlig innsett hvor utrolig bra dette tipset er, og må jo da dele!
Ofte kan man på nettbutikker velge hvilket kurs man vil betale i. Tipset er altså: velg alltid da Valuta fra det landet butikken befinner seg i! Dette fordi nettbutikkene opererer med et ganske så mye dårlige kurs (for oss). Jeg har egentlig visst dette lenge og prøvd å huske på det når jeg shopper, men idag ville jeg se akkurat hvor mye det utgjorde, og jeg tror jeg vil huske det heretter for å si det sånn!



Som dere ser her har jeg vagt meg ut to produkter og valgt GBP som betalingskurs. (På Feelunique.com kan du velge dette helt øverst, ved siden av shoppingbagen din). Summen utgjør her 36,24 GBP, som omregnet til norske kroner er 338,52 kr (ifølge Aftenpostens valutakalkulator)



Velger jeg derimot å betale i norske kroner blir summen for samme produkter nå 398,64 kr! Altså hele 60 kr forskjell!

Ingen kommentarer: