tirsdag 26. oktober 2010

Osis+ Shine Duster


Schwarzkopt hadde stor suksess med Dust It, dermed var det nesten en selvfølge at Shine Duster også måtte prøves, glans til håret er omtrent den eneste stylingen jeg ha, brunt hår skal være shiny!

Osis+ Shine Duster kommer i samme forpakning som Dust It (men grå) og er også i form av hvitt luktfritt pudder. Produkter lover å gi iriserende glans og gi håret en myk og  naturlig tekstur.

Det brukes ved å ha litt pulver i håndflaten for å så gni det med fingrene slik at det dannes en myk serumlignende væske. Dermed var hele vitsen med pudderformen borte synes jeg, de kunne vel bare lagd en serum??? Serumet fordeles i håret for glans og man kan ha litt ekstra på de stedene man vil ha mer tekstur.

Shine Duster gir en fin naturlig glans, men jeg ville nok ikke kalt det ireserende? Uansett glansbiten er godkjent, det som ikke er er pudder/serum konsistensen. Glans vil man fordele over hele håret, hele håret  skal jo være glansfullt. Har man langt hår vil det kreve mye produkt + at det er vanskelig å fordele en serum over hele håret. Dermed er glansprodukter best i sprayform. Jeg måtte ihvertfall bruke veldig mye pudder for å få nok serum til å fordele over det hele, og det var litt irriterende fordi flasken gav ut veldig lite pudder av gangen…Mens Shine Duster gav OK med glans, synes jeg ikke den gav mye til tekstur til håret som reklamen lover. Men den kan brukes til å temme flyaways.

Jeg bruker nok opp flaska, men kjøper ikke ny.

Shine Duster kan du få på Blivakker.no for 59 kr.

Ingen kommentarer: