søndag 31. oktober 2010

Biotherm Skinergetic

Vi sover visst en time kortere enn vår tidligere generasjon. Vi jager etter mer enn tidligere, vi blir fortalt at vi kan få til alt vi vil då da er det nettopp det vi prøver på. Spesielt kvinner i 30 årene er spesielt travle. Jobben krever ofte mye, man skal rekke mye på fritiden og kanskje har man et hjem og barn også.
Dette jaget gjør noe med huden, slitet sees også der,  i form av mattere hud, synligere porer, drag i ansiktet, ujevn hud og ujevn ansiktsfarge. Dette har Biotherm gjort noe med.
Hud i begynnelsen av 30 årene fremdeles ikke trenger aktiv anti-age er det fint å kunne forebygge. Tidligere har det vært lite forebyggende produkter, men nå har Biotherm kommet med en serie bestående av serum, dagkrem og nattkrem spesielt bregnet for jenter i begynnelsen av 30 årene, Skinergetic.

Skinergetic-serien inneholder masse antioksidanter og er ment å jobbe med de tidlige tegnene på trett hud i tillegg til gi masse fukt. Skinergeticserien skal rett og slett gi huden en skikkelig energiboost.

Skinergetic dagkrem inneholder aktive fruktkomponenter som skal bekjempe frie rakialer og dempe den skadelige effekten av okidativt stress. Et antioksidantkompleks som virker sammen med botaniske celler fra epler og soyaprotein.

Nattkremen skal hjelpe huden å kvitte seg med avfallstoffer og fornye seg om natten. Nattkremen inneholder ekstrakter fra te og ruscus som stimulerer mikorsirkulasjonen og forbedrer fjerning av giftstoffer i huden.Lipidekstrakt fra bokhveteboks gir lindrende og nærende effekt.

Serumet blir omtalt som en supercocktail av antioxydanter. Inneholder brokkoliekstrakt, brokkoli er jo kjent for høyt innhold av antioksidanter, og er også rik på dulforafan, som stimulerer produksjonen av NrF2, noe som er med og bekjemper tretthetstegn. Denne ingrediensen er visst ustabil når den brukes i hudpleieformulaer, slik at ekstrakten er i pulverfirm og skal tilsettes av brukeren, slik at man bevarer ingrediensens fulle affektivitet i 3 mdr fra den blandes inn.

Jeg synes dette høres fantastisk ut, men jeg er også stor fan av antioksidanter og har stor tro på de.
Jeg har til nå fått prøve dagkremen. Jeg var litt skeptisk da jeg først så konsistensen, som er litt tykkere enn bodylotion. Den trekker veldig fort inn i huden, og jeg var sikker på at den ville gi for lite fukt for min ekstreme fuktfattige hudtype. Men etter å ha brukt den en stund har jeg ikke merket noe til det, så den er absolutt godkjent. At den er såpass lett gjør at den ikke gir blanke partier så den kan også brukes av deg med lit fetere hudtype. Den er veldig parfymert, lukter fruktig og typisk Biotherm, godt, men jeg foretrekker ansiktkremer med en litt mer diskret lukt. Jeg har uansett ikke reagert på parfymestoffer.
Dagkremen gir god fukt dom varer gjennomdagen. Om jeg ser tegn på mindre sliten hud er kanskje litt vanskelig å se, det vil muligens komme etter lengre tids bruk, men jeg synes huden virker myk og fuktet og tror at kremen gjør godt for huden.




Jeg kommer nok til å prøve meg på hele serien etterhvert, den har gjort meg nysgjerrig.
Og jeg liker prisene; 375 kr for dagkremen, 375 kr for nattkremen  og 475 kr for  serumet. Kan kjøpes på estetique.

Ingen kommentarer: