torsdag 7. oktober 2010

Benefit BADgal waterproof

Jeg elsket BADgal i sin tid, og selv nå etter flere favoritter, kan jeg lett gå tilbake til den. Da jeg ble klar over at Benefit nå hadde BADgal i waterproof ble jeg overlykkelig og sørget for et eksemplar så fort jeg kunne.

Vanligvis når maskaraer kommer i waterproof er det samme maskara som originalen, bare i en vannfast formula. Ikke BADgal waterproof. Kun forpakningen er lik. Faktisk ikke helt lik engang, for den er en del smalere. Bange anelser…  Da jeg åpnet maskaraen var  det ikke den samme børsten jeg har vært så glad i. Børsten er mye smalere, mindre sammenlignet med originalen. Børsten går innover i midten, uvisst av hvilken grunn. Det samler seg opp my maskara i begge ender, noe som medfører at børsten må renses for overflødig maskara.

Formulaen er tørrere, så tørr at det gjør påføring vanskelig da man må bruke hardere strøk for å få maskara på vippene. Hos meg resulterer det da som oftest i maskara ganske mange andre steder enn på vippene. Den føles også litt seig, slik at den klumper veldig lett.

Mskaraen gjør heller ingenting for mine vipper. Ikke volum, ikke nevneverdig mer lengde. Egentlig kun farge etter mye strev.

Men en ting skal Benefit ha; maskaraen er vannfast. Den holder seg godt hele dagen uten å hverken drysse eller smitte av. Og den er vanskelig å få av, selv med øyesminkefjerner beregnet for vannfaste maskaraer.

En skuffelse!

Ingen kommentarer: