onsdag 15. september 2010

OSIS+ Dust It Mattifying Powder

Dette er en fantastisk liten sak! Jeg har egentlig en litt hat/elskforhold til denne,for samtidig somjeg elsker resultatet er det mange ting jeg også ikke liker med den!

Osis+ Dust It Mattifying Powder brukes ved at litt av produktet drysses på hodebunn (kun hodebunn). Håret bør deles opp i seksjoner for best resultat.Når produktet er påført masserer man produktet godt inn i hårrøttene med fingerspissene og på en måte puffer det litt opp.
Dette gir en utrolig volum som holder fint lenge. Jeg sier lenge for det dessverre ikke holder hele dagen. Men jeg har langt og tykkt hår som nok veier mye. Det posotive er at når det faller litt er det bare å puffe det opp igjen og det blir like bra som ved påføring.

Man trengerkun litt av produktet for et bra resultat. Bra, fordi flasken er bitteliten. Dumt fordi produsentene ikke helt har forstått det og lagd en stor overflate der produktet kommer ut med masse hull slik at det kommer altfor mye ut! Dette kan greit løses ved å tape over ca halvparten av hullene, men jeg kunne ønsket meg en bedre løsning med feks en smalere og tynnere aplikator.

En annen dårlig ting med dette pudderet er at hårrøttene kjennes litt merkelig ved bruk, som om håret er møkkete, kanskje? Slik at jeg ikke har lyst til å bruke dene hver dag, men kun de dagene jeg ønsker en skikkelig volumeffekt og vet jeg kommer til å vaske håret dagen etter.

For ekstra volum effekt og ekstra holdbarhet kan du selvfølgelig tupere håret. Og OSIS+ er det perfekte produktet som tupperingsbase! For de med veldig glatt hår holder ikke engang tuppering særlig lenge, men med OSIS+ som base er du sikret!

Så, som dere ser er det både fordeler og ulemper med OSIS+ Dust It Mattifying Powder. Men resultatet er likevel så fantastisk at denne glir rett inn som en favoritt hos meg!

Min OSIS+ er kjøpt på Blush.no for 69 kr. Billig, billig!

Ingen kommentarer: