mandag 6. september 2010

EOS Ultra Moisturizing Shave Cream

Eos er et merke som flere, deriblant jeg,har fått øynene opp for og produktene jeg tidligere har prøvd derfra har falt i smak. Derfor hadde jeg store forventninger til barberkremen.
Med naturlig Aloe Vera, hvete , shea-butter, vitamin E og C er den fullspekket med godsaker for huden. Barberkremen inneholder ikke såpe og skummer heller ikke. Konsistensen er tykk og kremet, men den blir veldig rennende i vann, slik at den da skylles fort bort, nesten før du har rukket å barbere deg… Så kom ikke i kontakt med vann under barberingen! Både på grunn av dette og fordi kremen er tykk krever det mye produkt, og det gjør den ikke veldig drøy i bruk. Dumt med et såpass dyrt barberprodukt. Kremen synes også å tette igjen høvelen, om det er grunnet konsistensen eller ingrediensene er jeg usikker på, men den fungerer ikke helt.
Gir mye fuktighet, huden kjennes myk etter bruk,men den gir ikke noe spesiell tettere barbering enn feks Gillette barbergel som jeg ellers har brukt, heller dårlige.
EOS barberkrem skal man kunne barbere legge både vått og tørt, og begge deler funker fint, men å barbere tørt er vel bare i nødstilefelle, man vil jo helst få skylt av kremen igjen…
Lukter godt, jeg har prøvd den i pommegranate raspberry.

Da har jeg prøvd og går tilbake til Gillette igjen anytime!


Ingen kommentarer: