tirsdag 6. juli 2010

Joico Re:Nu Age Defy Re:Nual Serum


Lover: å hindre grå hår ved hjelp av humle som skal øke pigmentproduserende celler og japansk sansho pepper som aktiverer disse cellene. Å forbedre teksturen ved å gi hodebunnen næring slik at man oppnår en optimal miljø for sunnt, glansfullt og frisk hår ved hjelp av bla. ginseng.

Den påføres ved hjelp av pipetten som følger med i 50 ml flasken. Jeg synes det letteste kun er å dra pipetten langs hodebunnen mens jeg forsiktig slipper ut litt og litt produkt ved å trykke lett på gummisaken øverst på pipetten. Jeg begynner forfra og drar pipetten bakover til jeg har gjentatt dette på hele hodebunnen. Brukes morgen og kveld. Man skal ikke fukte håret like etter påføring, og håret bør vaskes etter hver 6. påføring.
Etter påføring masseres hodebunnen lett.

Man blir litt våt i håret, men jeg får likevel ikke frizzy hår av det og håret er like glatt når det tørker som etterpå. Håret blir ikke fett av det, når det er tørket vil det føles på samme måte som før påføring.

Umiddelbart opplever jeg den som forfriskende på hodebunnen. Det virker som om den gjør hårbunnen friskere, for på de over 6 månedene jeg har brukt den har jeg ikke opplevd hverken sår hodebunn eller flass som jeg lett kan få ved bruk av sterke produkter ellers og ellers på vinteren.

Etter over 6 måneder føler jeg både at hodebunnen kjennes frisk og sunn ut og at håret som vokser ut også er friskere og kvaliteten kjennes bedre ut. Dette ble til og med komentert av frisøren min, så det kan ikke bare være innbilding :)

Om den virker på grå hår kan jeg dessverre ikke si noe om, jeg har fremdeles ingen å teste på.

Problemet med denne er i tillegg til at det var nesten umulig å få tak i den (fra Canada via en venn og hit), at den av en eller annen grunn går ut av produksjon. Jepp, som alltid med mine virkelige favoritter. Jeg har hamstret, men når jeg går tom skal jeg absolutt lete etter et serum som kan erstatte denne.

Ingen kommentarer: