mandag 24. mai 2010

Redken Real Control Shampoo, kur (Intense Renewal)og balsam


Real Control shampoo lover å rense forsiktig, gi næring og reparere. Balsamen skal gi fukt, reparere og fjerne floker mens kuren lover intens fukt, disiplin og glans.
Real Control serien er lagd for å berike, og gjenoppta kontroll over fyldig, grovt, tørt og sensitivt hår ved hjelp av katoniske ingredienser for fuktighet, proteiner for å bygge opp håret og sheasmør for frizzkontroll.
Legg merke til ordet fyldig. Dette her er produkter rike på fuktighet og næringsgivende oljer, det er perfekt for mitt tykke, tørre hår, der det er en fordel med produkter som tyngder noe, dette er ikke noe for tynt, nordisk hår, det vil bli for voldsomt.
Shampooen skummer bra og skylles lett ut. Drøy i bruk. Som alle Redken produkter lukter også disse utrolig godt, uten at jeg helt kan legge fingeren på hva det lukter.
Kuren gir virkelig intens fuktog etterlater håret sunt, mykt og glansfullt. Også balsamen gir mye fukt og jeg følte håret ble mykt og regjerlig også ved kun bruk av balsam uten å bruke kuren først.

Serien lover å reparere og bygge opp håret, men mens jeg er enig i at Real Control gir en skikkelig fuktighetsboost er jeg uenig i at den reparer og bygger opp, og trenger proteinkur innimellom ved bruk av denne serien. Serien anbefales likevel, da den er såpass god på fuktighet!

Ingen kommentarer: