søndag 31. januar 2010

bareMinerals Mineral Veil


bareMinerals Mineral Veil lover en perfekt finish til makeupen din, å matte ned fete partier, gi glød, minke porer og forlenge holdbarheten på makeupen.

Det hørtes lovende ut, og når den i tillegg kom i en smart rosa on-the-go forpakning ble den en selvsagt ordre da kjente skulle besøke Sephora.

Den umiddelbare effekten etter bruk er definitivt både glød og mindre blank T-sone. Men selv om gløden holdt lenge, ble T-sonen fort blank igjen. Jeg har prøvd å bruke bareMinerals Mineral Veil både kun etter påføring av foundation og før og etter, og selv om sistnevnte teknikk fikk resultatet til å vare lengre, krevde det så mange gjentatte påføringer gjennom dagen for å holde huden matt at jeg ikke er fornøyd. Jeg kan egentlig heller ikke si om Mineral veil fikk foundationen til å vare lengre eller ikke, men grunnen er nok heller en allerede god holdbarhet på foundationen enn at Mineral Veil ikke holder mål på det punktet. Når det gjelder å forminske porer, så har jeg nok heller ikke brukt den så lenge til å kunne si noe om det, men jeg har mine tvil, siden bareMinerals Mineral Veil desverre inneholder bismuth som nettopp kan gi større porer, og nok har vært en ingrediens som tidligere har gitt meg det.

Om kjøpet av selve produktet var bortkastet så har jeg nå ihvertfall den søte praktiske børsten som jeg nå kan fylle med annet moro :) Jeg tror denne rosa utgaven var en Sephora only utgave, men jeg ser at Bare Escentuals har flere puddere i lignende forpakninger!

Ingen kommentarer: