mandag 26. oktober 2009

Dermalogica Gentle Cream Exfoliant


Dermalogica Gentle Cream Exfoliant er en fruktsyremaske som lover å effektivt, men skånsomt fjerne døde hudceller ved hjelp av fruktenzymer. Samtidig som den har exfolierende effekt skal den også gi fukt og bekjempe tørr hud.

Masken påføres i et tynt lag over hele ansiktet, man unngår øyeområdet.
Så skal den haes på i 10 - 15 minutter før den vaskes av. Brukes 1 -2 ganger i uken.

Masken er enkel å påføre, lukter som de fleste andre dermalogica produkter, en slags ikke-lukt. Den kjennes litt stram på huden etter en liten stund, når den tørker, men er ikke ubehagelig på huden. Er lett å vaske av.

Jeg liker denne exfolianten fordi den er så mild for huden. Jeg er jo også veldig glad i MD Formulations Face and Body Scrub, men som nevnt i den reviewen føles den litt hard på huden i ansiktet. Dermalogicas Gentle Cream Exfoliant derimot er mild samtidig som den gjør en veldig god jobb. Jeg brukte denne da Jeg var i kypros og solte meg, og den var god å bruke på lett solbrent hud. Den er også god de dagene man trenger en liten piff, men huden føles litt småsår. Huden får en ny glød, kjennes og ser mykere ut og porene er merkbart renere. Denne exfolianten kan riktignok ikke gi den mirakuløse forandringen av huden man trenger på en ekstrem dårlig dag som det MD Formulations Face og Body Scrub kan gi, men de ekstremt dårlig dagene er sjeldne, og hvorfor stresse huden mer enn nødvendig?

Jeg beholder min Gentle Cream Exfoliant, og bruker den først og fremst, men har MD Formulations Face and Body Scrub på bakhånd, til de dagene der ingenting annet virker...

Jeg har også lest at mange synes at å bruke Dermalogica Gentle Cream Exfoliant sammen med Dermalogicas DailyMicrofoliant gir en enda bedre effekt. Så da prøver vi det også!

Ingen kommentarer: