torsdag 16. oktober 2008

Coco Mademoiselle


En av mine absolutte perfymefavoritter ( min ide av perfymenes holy grail...), fortjener en plass i bloggen...

Coco Mademoiselle er en klassisk perfyme, og selv om denne også er tung, er den lettere og friskere enn mange av Chanels andre klassiske dufter.
Jaques Polge, Coco Mademoiselles "far", ville med denne perfymen lage en perfyme som den unge Coco Chanel ville brukt i det 20 århundret.
Perfymen har en litt sånn sitrusaktig duft helt i begynnelsen, en duft som roer seg og blir erstattet av søtlige blomstertoner. Et snev av krydder kommer også når duften har fått roet seg på huden. Nydelig!

Da jeg kjøpte denne, prøvde jeg både Eau de Toilette (EDT) og Eau de Perfum (EDP) (ikke ren perfume), og luktet stor forskjell på de, Eau de Perfumèn har mye renere ingrdienser og dufter følgelig også mye bedre. jeg var bare ikke klar over at forskjellen kunne være så stor før nå...

Toppnoter: Appelsin fra Sicilia og italisensk bergamot.
Hjertenoter: Oriental jasmin og morning rose.
Basenoter: Indonesisk patchouli, vetiver fra Haiti, Vanilje fra Rèunion og hvit musk.



Ingen kommentarer: