søndag 17. august 2008

Høstens sminketrender 2008/2009


Diors Dandy Lady

Høsten makeup skal være mystisk og eksotisk, der kontrastene mellom lyse og mørke nyanser dominerer. Trenden er tydelig inspirert av modernismen fra 20-tallet.

Øyne: Nå skal øynene være mørke eller glitre i gullfarger til fest. Smokeyeyes er som alltid en slager, hvorfor ikke prøve å skape smokeyeyes i forskjellige gulltoner? Ser for meg det blir lekkert på julebordet... De fleste merkene kommer med øyenskygger i forskjellige nyanser av gullskygger, så det bør være mye å velge mellom.
Ellers er sjokoladefarger (Clinique, , Estèe Lauder) også noe som dominerer og lekker å kombinere med karamell og bronsefarger for litt ekstra glam.


Chanels Facette d'Or

Lepper: Rosa, sjokoladefargede eller mørkerøde dominerer. Vi kommer også til å se innslag av plommefarger.



Lancômes Lotus Beauty

Hud: Huden skal være lys og gløde!

Negler: I høst skal neglene være mørke, i mørke-rødt, lille eller grått/svart. Også metalliske farger gjør seg gjelden, spesielt sølv og gull. Mine favoritter for høsten er Chanels Kaleidoskope og Gold Fiction. For lille negler er jeg veldig glad i MACs Dark Angel. For rødt sverger jeg til Chanels Tulip Noire.


Clarins jazzy Colours

2 kommentarer:

Tonia sa...

Bra innlegg! Hverdagslooken jeg kommer til å bruke blir nok sjokoladetoner på øynene og rosa, matte lepper. Er ikke så glad i så mange bruntoner, kler ikke brune lepper eller negler, jeg..

All That Glam sa...

Takk! :)