mandag 18. august 2008

Afterglow Pure Organic Minerals - review

Nettbutikken carefreebeauty fører mineralsminke og skal være proppfull av antioksidanter. Fordi sminken er fri for syntetiske stoffer, konserveringsmidler osv skal det også være bra for sensitiv hud. Nå har jeg ikke så sensitiv hud og tåler det meste, så jeg kan egentlig ikke uttale meg så mye om det, men det jeg kan si er at sminken føles mild mot huden, og varer leenge!

Foundationen syntes jeg først var vanskelig å få fint på, den ble liksom liggende som en maske på huden, men da jeg gned det forsiktig utover smeltet det liksom i ett med huden og ga et veldig pent og naturlig resultat. Det har bra dekkevne og matter ned huden på de litt fete områdene som nese og panne. Jeg har brukt det en stund nå, og har ikke opplevd det samme jeg opplevede med ID. Bare Minerals, at det gjorde porene mine større. Så denne er jeg ganske fornøyd med. Som du ser på bildet til høyre har de mange farger å velge mellom, så du burde kunne finne noe som passer sin hudtype. Det er også mulig å bestille prøver til en billig penge.

Blushene jeg har prøvd er Dusty Rose og First Blush. Mens Dusty Rose ikke passet huden min noe særlig, synes jeg First Blush var en veldig fin farge. Den naturlige roser i kinnene, og er enkel å påføre. Blushen kan du få både med og uten skimmer.


Også Bronzeren gir et naturlig farge. Jeg har brukt fargen Light, og synes den passer hudfargen min bra nå, men tror nok den kan gi for mye farge på min vinterbleke hud, så denne gir nok for mye farge for de aller blekeste...

En av mine absolutte favoritter var den matte øyenskyggen i fargen Petal. Den har en lys, lys rosa farge som jeg synes er fin å bruke som base. Den føles silkemyk mot huden og sitter godt hele dagen, derfor også perfekt underlag!

Min andre favoritt er pudderet, som jeg har i en transparent farge.
Den virkelig matter ned den fete T-sonen og holder absolutt hele dagen, det er ikke behov for oppfriskning i det hele tatt! Denne kommer jeg absolutt til å kjøpe igjen!


Afterglow Pure Organic Minerals sminken kjøper du via carefreebeauty.



2 kommentarer:

Tonia sa...

Det har dukket opp så mye mineralsminke i det siste synes jeg.. Jeg er litt skeptisk til den siden jeg fikk sterk utslett av L'Oreal sin foundation, og til og med av I.D i begynnelsen, så tror rett og slett jeg er allergisk til noen av stoffene i den.

All That Glam sa...

Jeg vet ikke, jeg, men Loreal er jo et billigmerke, og bruker så billige ingredienser som mulig, alt er nok ikke like bra...
ID har jeg også hørt ikke inneholder bare naturlige ingredienser, det inneholder jo solfaktor gjør det ikke? Det må vel tilsettes? Også inneholder det visst bismuth (eller noe) som ikke er så bra for huden ( men nå vil jeg presisere at jeg ikke kan veldig mye om dette...) Jeg erfarte ihvertfall å få større porer av ID, og det la seg ikke pent på huden, det ble litt flassete, noe jeg ikke har erfart med hverken Afterglow eller Everyday Minerals.