tirsdag 3. juni 2008

Skrubber du?

Ved å skrubbe kroppen med en god skrubb, oppnår du silkemyk hud, samt at det gir et godt grunnlag for soling, brunfargen din vil garantert vare lengre. Ved å skrubbe fjerner du døde hudceller som legger seg som et lag utenpå huden. Ved å skrubbe vekk dette laget, klargjør du huden for fuktighetskrem (eller andre kremer). I tillegg setter en god skrubb virkelig fart på blodsirkulasjonen. Du bør skrubbe kroppen to til tre ganger i uken.






L'oreal Body Expertise Exfotonic Exfoliating Scrub Gel synes jeg er det beste til dette formålet. Det er billig, drøy i bruk og det er bra, det gjør jobben. I tillegg har den en praktisk og hygenisk pakning. Den lukter litt mann, men den lukten setter seg jo ikke på huden.


Jeg er også veldig glad i The Body Shops Exfoliating Corporel, som finnes i flere dufter, min favoritt er pasjonsfrukt. Den er litt dyrere enn L'oreals, og litt få korn synes jeg, selv om de er store, noe som gjør at den er langt fra drøy i bruk.




Dead Sea Spa Magik Salt Brushing derimot vil jeg fraråde! Jeg hadde hørt så mye fint om dette merket, også om dette produktet, men ble virkelig skuffet. For det første var det dyrt. Og i dusjen "smeltet" liksom bare kornene bort. Og i tillegg sved det forferdelig! Jeg vet mange sier at det er fin skrubb å skrubbe kroppen med salt, men virkelig? Jeg gjør det ikke igjen...

Ingen kommentarer: