søndag 13. januar 2008

Pensler fra M.A.C.



Når det gjelder sminke, er det aller viktigste når for å oppnå et godt resultat; grunnutstyret.
Gode pensler er alfa og omega, og velger du som meg å legge litt i det, så har du de i mange mange år.

Pensler kjøper jeg på M.A.C. Og det er 4 pensler jeg sverger til.
2 øyenskyggepensler, som jeg har mange av, samt en stor kost til å påføre fundation og en til blush / solpudder. M.A.C har flere pensler å velge mellom, og jentene på parfymeriet er kjempeflinke, og hjelper deg gjerne med å finne pensler til akkuratt ditt behov.

For at penslene dine skal vare lenge, er det viktig med god og jevnlig rengjøring. Du kan vaske de med din vanlige hårshampoo, men hør med butikken om hvordan de skal tørke, dette er nemlig forskjellig fra pensel til pensel, noen skal ligge og tørke, noen skal stå. Viktig er det uansett at det ikke kommer vann i skjøten, der hårene er festet til selve skaftet, da vil limet nemlig løse seg opp!

Mine favoritter:




249 Large Shader Brush, brukes til å påføre øyenskygge eller blande ut kanten.
Jeg bruker den helst til den aller lyseste øyenskyggen som du gjerne tar på over hele øyelokket. Pris ca 300 kr.



219 Pencil Brush. Brukes til mer presisjonskrevende påføring av øyenskygge, langs vippekanten og globallinjen. Fin å bruke når du skal sminke smoky eyes! Pris ca 300 kr.




182 Buffer Brush. En pudderbørste av geitehår som er spesielt designet for å gi myke overganger fra hud til pudder. På grunn av den litt fastere form synes jeg denne er kjempefin til mineral pudder foundation. Pris ca 500kr




150 Large Powder Brush. Kjempegod til påføring av blush eller solpudder! Pris ca 500 kr.

Alle pensler fra M.A.C.

Ingen kommentarer: