mandag 15. november 2010

Define Instant Volume Powder

Jeg slengte med meg denne fra butikkhylla for en liten stund siden, tenkte at hvis denne gjør som lovet kan det jo være et skikkelig budsjettkupp! Men nok en gang ser jeg at såklate "billige" merker kanskje faktisk ikke er så billige likevel. Jeg synes ofte maskaraer fra Max Factor, Maybelline, Loreal osv nesten er like dyre som de fra Lancome, Chanel, Dior og ofte mye  mye dårlige. Osis Dust It koster jo stadig kun 69 kr på feks Blivakker.no, mens Define svar på det fantastiske pudderet lå på hele 89 kr!

Er det like bra? Vel, jeg må innrømme jeg bare har prøvd en gang, og det får bli med det. Hvorfor jeg ikke prøver mer enn en gang kommer jeg tilbake til, først vil jeg fortelle om hva jeg synes.

Defines Instant Volume Powder  ligener veldig på Osis Dust It og det er egentlig samme konsept. Pulver man masserer inn ved hodebunnen for maks volum. den føles noe tyngre enn Osis Dust It, slik at selv om det gir maks volum faller det lett i løpet av dagen. Men så er det med Dust It. Som Dust It kan volumet lett rufses opp igjen når det kreves. Dust It gav håret en litt møkkete følelse, og det gjør også Defines Instant Volume Powder. Defines pudder er en del verre her, håret blir ordentlig seigt og stritt og det er utrolig vanskelig å få vasket produktet ut av håret igjen.
Til tross for dette hadde jeg opprinnelig lyst til å teste pudderet skikkelig ut, til jeg fikk vite av en venninnes kjedelige opplevelse. Etter kun en gangs bruk fikk hun en massiv reaksjon på både hår og hodebunn. Hodebunnen er sår og rød, håret er tørt og brekker av i massevis fra hodebunnen av. I tillegg er det bleket ved hodebunnen.
Så dermed er testingen over for min del! Er det flere der ute som har opplevd lignende?

Les innlegget mitt om Osis Dust It her.

1 kommentar:

LadyHeidi sa...

Ja. Jeg kjøpte dette pudderet fordi mitt hår er så flatt. Det eneste jeg opplevde var at håret ble seigt og tuggete, og som du sier, føltes det møkkete. :-S