mandag 4. oktober 2010

Clinique All About Lips

Denne kjøpte jeg etter å lest om den på nettet. Tørre lepper som jeg bestandig har tenkte jeg at denne måtte prøves! Den var imidlertid kjempevanskelig å finne, jeg vet ikke engang om den føres i Norge. Damene på parfymeriene hadde ihverfall aldri hørt om den. Den finnes på ebay, men siden jeg likevel skulle ut og reise prøvde jeg å finne den på flyplassene og i Madrid først. Den skulle ikke være lett å finne der heller, men til slutt fant jeg den på taxfreen i Madrid ( eller var det München?).

Reklamen lover å minske fine linjer, rynker og solskader. Den lover også å bidra til at leppestiften sitter bedre ved bruk før påføring av leppestift. De-flakes (i mangel på et bedre ord) leppene.

All About Lips skal brukes etter siste hudpleieprodukt, før påføring av sminke. Påføres også rundt leppene i tillegg til på og den skal trekke helt inn før påføring av leppestift. Påføres flere ganger om dagen ved behov.

All About Lips kommer i en liten pumpeflaske, noe jeg liker godt da det er så hygenisk. Minuset med dette at det kommer altfor mye produkt ved hver pump slik at man sløser litt. Den har en kremet konsistens som trekker fort inn i huden. Perfekt før påføring av leppestift, men det gjør at den ikke kan brukes som leppepomade da det vil kreve maaaange påføringer gjennom dagen. Jeg har vel egentlig kommet dit at jeg tenker at All About Lips egentlig må være et produkt som må komme i tillegg til vanlig leppepomadebruk, som en behandling som man bruker feks morgen og kveld.

Den skal ha en de-flaking effekt. Men All About Lips er ikke på noen måte en peelingprodukt for leppene, og jeg føler at leppene mine flaker like mye som før.
Alene gjør den ingenting for leppene mine. Ved samtidig bruk av leppepomade merker jeg vel egentlig heller ingen forskjell. Det eneste ville kanskje være at jeg kanskje føler at området rundt leppene får litt ekstra behandling og at det kan bidra til å forhindre fine linjer der. Samtidig tenker jeg at ved god ansiktspleie ellers bør vel et slikt produkt være unødvendig.
Ved påføring før leppestift synes jeg at leppestiften varer ørlite lengre, men det det er samtidig så lite at kjøpet av All About Lips likevel ikke er verdt det.

Anbefales ikke!

Ingen kommentarer: