søndag 19. september 2010

Lancome Definicils Precious Cells

Lancome Definicils Precious Cells skal være Lancomes første pleiende maskara, den skal over tid gjøre vippene sterkere, tykkere og forhindre at man mister vipper ved rengjøring. Den inneholder blant annet plantekstrakter som pleier og forsterker, Madecassoside som forsteker og Arginine, en aminosyre som gir næring. Børsten skal være spesialdesignet for å kunne gi akkuratt nok produkt ut av hylsteret og separere vippene.

Selv kan jeg ikke si at jeg merker den pleiende virkningen spesielt, men det er godt å vite man bruker en maskara som også gjør godt for vippene.

Jeg trodde når jeg kjøpte maskaraen at dette var en volummaskara, men jeg synes den gir mer lengde enn volum. Det er faktisk litt vanskelig å bygge opp volum med Definicils Precious Cells. Man bør ta seg god tid til påføring, jeg opplevde i begynnelsen at den klumpet seg lett. Konsistensen er tykk og børsten er, vel, ikke den beste synes jeg, men jeg er fan av større børster. Etter litt øvelse (og god tid) synes jeg at Precious Cells gir en utrolig resultat. Men det holder med et / to strøk. Å bygge på gjør at maskaraen klumper seg seg, og dermed er det vanskelig å bygge opp noe særlig volum. Det er også en god ide å bruke vippetang før bruk av Precious Cells, da denne ikke gir noe særlig bøy. Lengden maskaren gir er derimot fantastisk!

Precious Cells holder veldig bra uten å smitte av og vaskes like vel lett av med vanlig sminkefjerner.

Dette er absolutt en veldig god maskara, som jeg kan anbefale. Men børsten og det at man må bruke såpass god tid ved påføring gjør at det ikke blir en favoritt.

Her i Europa har vi Hypnose Precious Cells, som jeg tror jeg skal ta en titt på, siden jeg liker formulaen men ikke børsten kan jo Hypnosebørsten være det som skal til… I Asia har de Virtuose Precious Cells. Hvorfor kan de ikke bare gi ut alt overalt? Heldigvis har vi ebay ol, men dog...

2 kommentarer:

Bipbap sa...

Den vanlige Definicils, som har vært så lenge jeg kan huske, har vært en favoritt hos meg. Har ikke blitt fortrolig med noen andre fra Lancome.

Mulig denne er verdt å teste for meg :)

All That Glam sa...

Hvis det har vært en favoritt burde du prøve Precious Cells! Denne kjøpte jeg jo fra Ebay, men de har HypnosePrecious Cells i Norge og det blir nok mitt neste kjøp også, den bygger på volum (er nok den du har?) Precious Cells maskaraene er etter hva jeg forstår like som originalene men med litt ekstra godsaker :)