torsdag 5. august 2010

Macadamia Deep Repair Masque

Reklamen beskriver masken som en gjenoppbyggende og fuktighetsgivende hårmaske som skal gi håret elatisitet, glans og en næringsboost.
Ingrediensene er blant annet macadamia, argan tea tree og camomille oljer samt aloe og algaeekstrakter.
Dessverre er ikke disse ingrediensene som er berømte for sin evne til å gjøre uregjerlig hår mykt og vel, regjerlig høyest på ingredienslisten. Kuren fungerer likevel tålelig bra, og gjorde mitt hår myyyyyykt og glansfullt. Overrasket over både mykheten og glansen, faktisk! Jeg opplevde at håret ble litt fluffy, uten å være frizzy, og har egentlig tenkt at det har vært fordi det var så mykt, noe som fulgte med på en måte. Dette har vært første dagen og det har roet seg dagen etter. De fleste vil jo ikke synes dette er noe problem, men siden jeg har tykt, stor hår vil jeg jo gjerne ha det så glatt og flatt som mulig :)
Kuren skal også redusere tørketiden med 40 -50 %, noe jeg ikke har merket noe til.
Gir absolutt fuktighet, men jeg har mine tvil på den gjenoppbyggende virkningen. Jeg ser ikke helt hvilke ingredienser som har den virkningen her. Men som en kur for å temme tykk, uregjerlig hår, er den absolutt verdt å prøve.
Konsistensen er som hos hårmasker eller, tykk kremet og bruksanvisningen som vanlig; påfør håndkletørt hår og la virke i 10 minutter. Skyll godt ut og avslutt alltid med balsam.
Eneste minus er egentlig at jeg synes den lukter litt billig...

Prisen ligger på 225 for 250 ml på Feelunique, så det er jo ikke avskrekkende.

Ingen kommentarer: