fredag 13. august 2010

Have a secret, can you keep it?



Denne stjeler jeg frekt og freidig fra Design Crush, da jeg falt fullstendig for den! (Allerede bestilt og på vei hjem til meg).
Corezone er et keramikkhjerte, og det er åpen gjennom venene og aorta. Der kan du putte inn små hemmeligheter som vil bli bevart inne i hjertet inntil det knuses. Awwww!
Corezone ble til som et skoleprosjekt mens Dorota prøvde å finne svaret på spørsmålet om følelsesmessige behov kunne oppfylles ved hjelp av et objekt.
Designerne Agnieszka Mazur og Dorota Skalka sier at hjertet er : “An attempt to fulfill emotional needs by the means of an object, a try to withhold immaterial being in a material space.”


Corezone ble til som et skoleprosjekt mens Dorota prøvde å finne svaret på spørsmålet om følelsesmessige behov kunne oppfylles ved hjelp av et objekt. Jeg vet ikke,jeg, om man må jobbe i helsevesenet for å finne et slikt pyntegjenstand så fascinerende, men jeg synes ideen er fantastisk og litt vel, hjerteskjærende.

Og det må være den perfekte gaven, til noen du bryr deg mye om, som kan få hjertet, fullt av gode tanker og minner som de kan lese når du en gang er borte... Til barnet ditt kanskje? Eller ditt hjertets utkårede?


Dette er populæresaker ser det ut som, jeg kjøpte det siste... Men forhåpentligvis kommer det flere på designerenes Etsyshop.

Ingen kommentarer: