onsdag 18. august 2010

EOS Lip Balm - 100% naturlig!

Jeg har ventet kjempelenge med å teste disse fordi jeg har trodd det var en fancy form for Labello, men når jeg fikk tilbud om å teste nye Lemon Drop med SPF 15, måtte jeg bare prøve. Nå har jeg disse også i Summer Fruit og Sweet Mint også, for å si det sånn…
EOS Lip Balm hevder å være 95% organisk, 100% naturlig og paraben- og petrolatumfri. Den skal være full av antioksidanter (vitamin E), noe jeg liker veldig godt, som kreftsykepleier tar jeg alt med antioksidanter til mitt hjerte ;) Inneholder også pleiende sheabutter og jojobaolje. Nytt med Lemon Drop, som for øvrig er en helt naturlig sitron smak, er at den innholder SPF 15 og UVA/UVB beskyttelse som er PABAfri ( står for Para-Amino Benzoic Acid, som mange er sensitive mot).
Litt morsomt at den er glutenfri, har noen leppepomader gluten? Iså fall: flott for de som ikke tåler det!
Kuleformen skal bidra til at den kan smøres mer presis på leppene, jeg er personlig mer glad i EOS i stickform, som jeg har i Summer Fruit og Sweet Mint, og gleder meg derfor til denne også kommer i stickform.

EOS gir hverken glans, større lepper eller noe lignende, den gir kun fukt og det gir den i massevis. Jeg har konstant tørre lepper, men de har holdt seg myke og fine siden jeg startet å bruke denne. Den holder leppene myke lenge, det merker jeg fordi jeg såvidt har begynt å bli tørr etter natten, og det er ganske fantastisk med mine lepper. Så når jeg vil ha glans på leppene bruker jeg mine Juicy Tubes, når jeg ikke "trenger" glans eller lignende bruker jeg nå kun EOS. Eneste minus er at den kanskje er litt dyr? 79 kr for en leppepomade synes jeg er i dyreste laget (Det er ikke leppepomade elt ned, det er bare en halvkule med pomade) Uansett: tommelen opp!

EOS tester ikke på dyr!

Ingen kommentarer: