torsdag 19. august 2010

Dermalogica Clearing Mattifier


Da jeg gav opp puddere for å kontrollere blank T-sone kjøpte jeg Dermalogicas Clearing Mattifier. Denne skal smøres på huden på problemområdene før fuktighetskrem på morgenen. For best effekt er det anbefalt å bruke Overnight Clearing Gel på natten, men det gjør ikke jeg, så stor er problemet ikke. Det er faktisk ikke stort i det hele tatt. Det er så lite at da jeg (etter å ha kjøpt produktet, my bad) leste nøyere om den og så at dette var en del av Dermalogicas MediBac serie og at det inneholder medikamenter ble jeg litt skeptisk og tenkte at det det var vel kanskje litt voldsomt. Men medikamentet er "bare" salicylsyre, en nesten lik ingrediens som acetylsalicylsyre, bedre kjent som Aspirin og en velkjent ingrediens i bruk mot acne. Det virker betennelsesdempende og dreper acnebakterien samt at den fjerner døde hudceller og hindrer de dermed å tette til porer. Selv om jeg sier "bare" er det ikke dermed sagt at det er helt uskyldig.Det er uskyldig for de fleste, men enkelte er jo allergiske og bør prøve på små hudområder først. I mer konsentrerte mengder kan det også forårsake hypopigmentering, spesielt hvis man ikke samtidig bruker solbeskyttelse i solen. Inneholder også silikoner som jevner ut huden og skjuler fine linjer, diverse botaniske ingredienser som minker oljeproduksjonen i huden samt vitaminer og antioksidanter for å beskjempe mot skader fra omgivelser og frie radikaler. Denne er opprinnelig anbefalt for breakout-prone hud eller for områder med ekstra oljeproduksjon som T-sonen. Jeg har ikke fet hud og egentlig ikke et stort problem med fet T-sone i det hele tatt, jeg vil bare holde huden matt. Og for meg fungerer den perfekt, men jeg har mine tvil på om det vil være nok for en med ordentlig fet hud? Noen som har prøvd?

Denne har holdt huden min matt hele dagen uten å trenge touch ups. Drøy i bruk.Jeg opplever den som mild mot huden og den tørker heller ikke ut som mange mattende produkter kan gjøre. En absolutt ny favoritt!
Inneholder hverken fargestoffer eller parfyme.

Denne kjøpt jeg på Strawberrynet, 351kr for 40 ml.

Ingen kommentarer: