onsdag 11. august 2010

Dermalogica Barrier Repair

Dermalogica Barrier Repair en en vannfri gel med beskyttende organiske silikoner. Jordrøykekstrakt, fumarsyre og sitronekstrakt danner et anti-ozonatecomplex, som reparer og beskytter mot skader fra forurensing, reaktivt ozon og miljøet ellers. Inneholder vitamin C og E som bekjemper frie radikaler og stimulerer til kollagenproduksjon.
Roer ned sensitiv og irritert hud umiddelbart. Jeg har brukt det for solbrenthet og eksem og jeg kunne faktisk se rødmen ble drastisk dempet mens jeg smurte på. Perfekt som after-sun for ansiktet!
Barrier Repair har en litt oljet, gelet konsistens, som jeg først trodde kom til å bli liggende som et lag på huden, men det smelter inn i huden på no time. Kjennes fløyelsmykt på huden og er rett og slett et reddende produkt. Gir masse fukt og kan fint brukes alene, men jeg foretrekker å bruke det i tillegg til fuktighetskrem da Barrier Repair ikke er så tung at man kun kan bruke den alene. Kan aldri få nok fuktighet, vet dere... Fungerer også ypperlig som base for foundation på grunn av silikonene.
Pakningen er ikke stor, men den er utrolig drøy i bruk og varer en liten evighet, er lett å smøre på til tross for at det er små mengder som kreves. Fri for parfyme og fargestoffer.

Forelsket.


Er noe dyr, men er så absolutt verdt pengene.
297 kr for 30 ml på Strawberrynet. Eller 319 kr for 30ml på Blush.no.

Ingen kommentarer: