mandag 11. august 2008

Vinter- kåpe og sko



Høstens kåper og vinterstøvletter er på butikkene nå, og det gjelder å være rask ute, for det beste går først, og det går fort! Jeg har allerede gjort mine innkjøp, og måtte innom tre butikker før jeg fant min størrelse...

I år trengte jeg både ny kåpe og støvler. Min kåpe fra ifjor var kjøpt på H&M og hadde fullstendig mistet fasong (hva som skjer med de mens de ligger lagret under sommeren aner jeg ikke...) Når jeg tenker etter har alle mine kåper vært kjøpt billig og ikke overlevd mer enn ett år, så i år bestemte jeg meg for å se etter noe av mer kvalitet. Jeg planlegger at den skal vare denne gang og derfor ble det viktig for meg å se etter et klassisk plagg, og ikke etter et moteplagg jeg vil bli lei før vinteren er omme, så den skulle være svart eller grå og ha en klassisk stil. Kåpen fant jeg på Bruuns Bazaar og det var kjærlighet ved første blikk. Jeg ble forundret over å se at det faktisk ikke kostet mye mer enn en "billig" variant, de er tross alt dyre de og, selv om de er fra billigkjeder... Bildet av herligheten ser dere over, selv om bildet ikke yter kåpen rettferdighet. På er den vakker. Den har en lett Afasong og høyt liv.
Men Bruuns Bazaar hadde flere fine kåper i år, en titt der er nok ikke så dumt!

Støvlettene er fra Lille Vinkel Sko. Også her ville jeg ha klassiske hverdagsstøvletter, så gikk for svarte Camper og mørkebrune Lipstick. Begge har gummisåler, jeg har nok av ufornuftige glatte støvletter fra før!

Og nå føles det så godt å være ferdig og faktisk for en gangs skyld være fullstendig fornøyd! Det lønner seg å være tidlig ute!

2 kommentarer:

Tonia sa...

Kåpen var kjempefin

All That Glam sa...

I know, gleder meg faktisk litt til vinteren nå:)