mandag 4. august 2008

Estee Lauders`Private Collection Tuberose Gardenia

Denne duften var opprinnelig skapt av Aerin Lauder, Estee lauders barnebarn, i 1973 eksklusivt for seg selv og hennes venner, men er nå å få tak i i en begrenset periode også her i Norge (Estetique, Stortorget).

Duften er søt, romantisk og elegant, med toppnoter av appelsinblomst, liljer og roser, hjertenoter av tuberose og gardenia, jasmine, hvite liljer og basenoter av nellik og vanilje.

Det første som slår meg i det jeg tar den på er lukten av liljer, og så gardeniaen, det lukter veldig kraftig med en gang, og jeg tenkte først at dette blir for søtt, men dette roer seg fort ned og det viser seg å være en veldig elegant duft. Det lukter rett og slett som en fuktig frodig blomsterhage! Jeg har virkelig lyst på den!

Jeg tenkte ikke i det hele tatt på å spørre etter prisen da jeg prøvde den, men den skal visst være veldig dyr....

2 kommentarer:

Tonia sa...

Jeg tror de hadde prøve i Vogue for noen måneder siden? Du vet, der man drar sidene fra hverandre, og papiret er parfymert. Det gjenspeiler da ikke duften akkurat som det er, men fikk samme inntryk som deg. Det ble litt for kraftig i begynnelsen, men mye bedre etterhvert.

All That Glam sa...

nei, det blir ikke helt det samme med papirprøver, dra heller på perfymeriet og prøv, men be aware... du vil bli fristet... ;)