torsdag 21. august 2008

Blondekjolen


Asos

Blonder er noe av det hotteste du kan ha på deg nå, og flere kjedebutikker har allerede kommet med sin versjon av blondetrenden. HM har fått noen lekre topper og et ballongskjørt, Gina Tricot skal visstnok være ute med sin blondekjole ( uten at jeg har sett den...) Og Zaras blonde kjole er også ute i butikkene. Dog, noe ved stoofet og fasongen gjorde at jeg mintes om bestemor, så den kommer nok ikke til å havne i mitt kleskap. Jeg har utrolig lyst på en blondekjole jeg også, men jeg synes det er utrolig vanskleg å finne en som ikke ser a) billig ut ( i dobbel betydning) og b) tantete. ed et slikt plagg er det lett å tråkke feil... Begge kjolene fra Asos over synes jeg er fine, den første er min favoritt, men jeg har lyst på den i svart, og den er utsolgt for lengst uten at jeg fikk med meg den hadde kommet for salg engang... Men nr 2 er også søt, mer tildekket og anvendelig, så man skal ikke se bort i fra at den "plutselig" havner i postkassen min...



For de som skal ut og reise er Topshop som alltid tidlig ute, og har flere tolkinger av sesongens LBD. Nr 4 fra venstre synes jeg er kjempenydelig! Men, er det meg eller ser stoffet veldig billig ut på alle Topshops kjoler her?

Oasis Stores har denne herligheten, minner veldig om Zaras versjon, men med bedre fasong. Oasis Stores leverer ikke til Norge, så her er det bare å vokte nærmeste Oasisbutikk med haukeblikk og vente den kommer, vær rask, for den kommer til å gå fort!


Revolve Clothing byr på disse lekre blondekjolene (over). Spesielt liker jeg den i midten, i en metallisk farge er den bevisset på at blondekjolen ikke strengt tatt må være svart!

Og how to pull it off? Blondekjolen kan fort bli tantete og lite kledelig. I tillegg til fin passform og riktig snitt tror jeg cluet rett og slett er å rocke den opp. Bruk gjerne skinn til det! (Og hva er sexyere enn skinn og blonder?!) Bikerjakken er perfekt til dette formålet, samt noen tøffe pump, eller enda bedre, noen kule støvletter eller ankelboots! Til den korte blondekjolen, ville jeg prøvd skinny, skinny skinnbukser eller skinntights. Accessorize enkelt, la kjolen ha hovedfokuset, det gjelder også sminken, smokeyeyes synes jeg blir too much til et slik antrekk. Røde negler og lepper derimot er bare lekkert til den sorte blondekjolen...


Min ønskeotufit:


Skinny leather pants: Givenchy
Kjole: Asos
Sko: French Connection
Veske: Chanel 2.55
Chanels Le Vernis i fargen Tulip Noir
og Chanel Coco Mademoiselle

Ingen kommentarer: