lørdag 19. januar 2008

Vårens sminketrender




I år er det naturlig hud, pastellfarger og matchende lepper som gjelder.

Hud: Naturlig, i år vil vi ikke ha den super-tanned looken, men heller frisk , sunn hud med glød og friske eplekinn. Dette krever gode og strenge renserutiner!

Huden skal ha en matt finish, noe som passer bra til vårens øyemakeup.




Øyne: Pastellfarger, her er det bare å ha det gøy, bruk gjerne flere farger, men husk at sminken skal være myk, til tross for at det skal være fargerik. Øyenskyggen skal ha shimmer.

Ellers ser vi mye blått både hos Chanel og Givenchy. Dior har veldig mye rosa og lilla. Lilla går også igjen i Chanels og YSLs vårsminke.

Vi ser også innslag av fersken, gull og bronse.

Smokey eyes følger oss også videre, men prøv gjerne å eksperimenter med andre farger enn nødvendigvis svart og grått. Smokey eyes i lillatoner er utrolig lekkert! Jeg har også funnet en variant med mørk grønn øyenskygge, som jeg synes ble veldig fin

Føler du deg mer komfortabel med den gråe varianten kan du prøve å sprite litt opp med metallic sølv.

Øyenbrynene skal fremdeles være tykke og naturlige, så la pinsetten hvile!

Øyenvippene skal være tykke og lange, her må det mange lag maskara til!

Lepper: Leppestiften skal helst matche øyenskyggen. Prøv deg frem med rosa og lilla varianter. Ellers er nude lips alltid fint om sommeren.

Negler: Fargerike negler, i tråd med vårens eventyrinspirerte trend. Farger som går igjen er rosa, orange, gult og blått.




Med så mange muligheter, er det viktig å huske på at enten fokuserer du på øyne, eller på lepper, det kan fort bli for mye. Sminken skal synes, men samtidig være sofistikert.

Selv er jeg mest glad for at den lilla trenden følger oss også på sminkefronten, med grønne øyne passer dette meg ypperlig. Men jeg er også fan av sukkersøte pasteller om sommeren.

Den blå trenden er jeg kanskje litt mer skeptisk til… Men jeg er som alltid villig til å prøve!

Ingen kommentarer: