lørdag 12. januar 2008

I.d. Bare Mineral Foundation


Om du vil jevne ut huden, men likevel at det skal se naturig ut, er
I.d. Bare Minerals fundation svaret for det.

Den er i pudderform, og virker slik at den "smelter" på huden i det du tar den på. Den er perfekt særlig for å dempe rødhet i huden.

Fordi denne forundation er laget av knuste mineraler, er den skånsom mot huden. Det er som å ikke ha noe på i det hele tatt, og du kan trygt sove med den, i det den lar huden puste. Faktisk er den bedre ennå ikke ha noe foundation på, da den inneholder solfaktor 15, og dermed beskytter mot hudaldring.

Påføres med stor pudderbørste, først jobber du produktet godt inn i børsten ved å gni den i en liten mengde pudder, til dette bruket jeg lokket. Så banker du av det overflødige pudderet og jobber så inn produktet i ansiktet med sirkelbevegelser. Dette hjelper deg i å unngå de ujevne kantene man kan få hvis man er litt uforsiktig med vanlig foundation. Føler du at du trenger mer, er det bare å påføre et lag til.

Til påføring synes jeg denne kosten fra M.A.C er god (182 Buffer Brush). Den er laget av geitehår, og er perfekt for all slags pudder.








I.d. Bare Minerals Foundation koster mellom 250 og 450 kr, avhengig av hvor du kjøper den. Selges på utvalgte hudklinikker eller kan bestilles på Look Fantastic.

M.A.Cs 182 Buffer Brush selges på Esthetique på Glassmagasinet på Stortorget og koster rundt 400 kr.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Wow. Den var veldig dyr! Hvor lenge holder en slik foundation ca? Tenker på til hverdagsbruk som dekker hele ansiktet (lys hud)?

Synes det er verdt i å investere i gode hudprodukter, for huden kan man ikke bytte ut!

Og dekker denne foundationen godt? Har fregner skjønner du :-)

Håper på svar:)

All That Glam sa...

Hei! Nå er dette innlegget litt gammelt. jeg var fornøyd med denne foundationen en god stund, men etter noen måneders bruk følte jeg porene mine ble større, og det viste seg å være nettopp denne foundationen. Så jeg gikk over til Everyday Minerals (skal finnes innlegg om det her også), som jeg har vært veldig fornøyd med. nå har igjen gått over til ny, Bare Minerals Matte SPF15 Foundation ( innlegg kommer) der de har fjernet nettopp den ingrediensen som kan gi større porer. Pr nå vil jeg heller anbefale den. Den jevner ut hudtonen, men er ikke veldig dekkende. jeg synes det fungerer kjempefint til hverdags, men til fest bruker Chanel innocent tient, når jeg vil ha skikkelig polert hud. Som deg vil jeg ha gode produkter som lar huden puste til hverdag,og jeg trenger kun noe som jevner lett ut. Til fest skeier jeg ut:)

Jeg har veldig lys hud (les hvit) selv, om vinteren, og bruker fairly light. Du kan prøve farger der de selger ID, og bestille på nettet. Fargene er de samme både på Matte og vanlig foundation.

Jeg fikk min matte for under 200kr på prettyskin4less.com.

Du trenger ikke å dekke til fregnene. Å bruke så mye sminke at det dekker fregner vil aldri se naturlig ut, og fregner er jo kjempefint!